fredag 13. august 2010

På tide med en liten oppdatering =)

Har skjedd endel siden tirsdag. Dro over til Hulløya, hvor pappa og Wenche har hytte.. Veldig fint der, og litt jobbing på hytta blir det jo også. Var spent på hva Zofia syns om å kjøre med båt.. Noe skeptisk på landgangen og flytebrygga, endte med et lite bad i havet :P hun syns nok det så tryggere ut på land 2 meter fra brygga.. hehe. Men gikk bedre på neste forsøk og hun hoppa fint i båten =) Båtturen gikk veldig fint, satt helt rolig ved meg og så ut som hun bare koste seg =)
Vel fremme ved hytta gjorde hun seg kjent og så ut til å trives bra.. Om hun har spist fisk før vet jeg ikke, men det var visst kjempestas å få tørrfisk :P Broren til Wenche kom med en tørrfisk i handa, hun sa ikke neitakk akkurat =)  Gikk bare bra med magen også, merka ikke noe. Senere på kvelden fikk hun også smake sei, pappa renska rester av sei-middagen deres som vi ga henne... så ut til å være rene delikatessen for henne =)

Onsdag.. Spennende dag, for nå skulle Lisbeth og Hans (søster og svoger) komme på besøk også, med deres 2 voksne Samojed-tisper ^^  Dette gikk bare fint, Zofia underkastet seg vel på en måte, stod bare helt stille og lot Hera og Luna hilse på henne. Luna, den yngste tispa, og Zofia hadde et par "små-fighter" til å begynne med, men dem ble fortrolig med hverandre etterhvert =) Luna kunne bli litt sjalu om hun kosa med noen og Zofia også kom, men ellers gikk det veldig greit. 
Senere på dagen fikk jeg se gjeter-instinktet i henne =)  Vi gikk en liten tur alle sammen, 8 tobeinte og 3 stk firebeinte tilsammen, og Zofia sprang frem og tilbake hele tiden og hadde full kontroll på "flokken" =)
Etterhvert dro Lisbeth, Hans og hundene hjem igjen.. Morsomt møte var det =) 
Kjekt å se at hun trives så godt der, så nå har hun vel 2 paradis.. Storelva og Hulløya =) Ellers er det gøy at hun aldri tar seg turer på egenhånd, hun holder seg alltid i nærheten. Og innkalling er ikke noe problem heller. Hun dilter etter meg litt vel mye kanskje, men det vil hun vel kanskje venne seg av med etterhvert som hun blir vant med at jeg ikke er rundt henne hele tiden. 

Torsdagen ble en mer rolig dag, Så på henne at hun var litt sliten etter alt styret og løpinga på onsdag.. Varmt var det også, så hun hadde noen turer i havet for å avkjøle seg =) Vel hjemme igjen syns hun det var godt å bare sløve.. Eller bare herma hun etter meg? :P hehe..

Idag tok jeg og Eirin med hundene på tur, hennes 2 år gamle gordon setter-tispe. Målet var å la hundene bli bedre kjente med hverandre, så tok dem med opp i tur-området. Slapp dem løs så de fikk springe sammen... og gjett om dem sprang!  Full fart på dem... hehe. Dem er nok gode venner nå =) Der var ingen antydning til noe aggresjon, dem så bare ut til å kose seg sammen =)  Vi kommer nok til å gå endel turer sammen i tiden fremover. Jeg glemte jo selvfølgelig kameraet på denne turen, men skal ta bilder av dem sammen senere. 


Her noen bilder fra turen til øya =)


Meg og Zofia i båten
Luna, Hera, meg og Zofia






Zofia i solnedgang ^^

2 kommentarer:

  1. Det høres og ser ut som Zofia har det kjempebra, og stortrives! :D Veldig kjekt å se bilder. :)

    Hun har pleid å få litt tørrfisk hos bestemor, så det overrasker meg ikke at hun satte pris på det. :P

    SvarSlett
  2. Nå er det kjempe lenge siden det har skjedd noe her, hvordan står det til med Zoffisen?
    Regner med dere har vært på masse turer og kost dere max i løpet av dette året ;)

    Håper bloggingen kommer litt igang igjen ;)

    Hilsen
    Veronica, Rossi & Haizee

    SvarSlett