mandag 9. august 2010

Forskjellige aktiviteter =)

Utenom foto-turen igår, så tok jeg med Zofia til hytta vår i Storelva.. rett under Stetind :) Min forrige hund stortrivdes der inne, der var han liksom på sin plass ^^  Zofia så ut til å stortrives der inne også, ikke andre folk i nærheten der, så hun vil sjeldent eller aldri være i band der.  Kasta en del freesbee med henne, det syns hun var kjempegreier.. sprang jo som en gal.. hehe. Veldig kjapp og god spenst har hun =) Virka jo som hun kunne løpe etter den i det uendelige..  Tok en liten tur opp i dalen også, hvor hun fikk bada i en kulp i elva =)

Nå idag tok vi oss en tur her i nærområdet, dammen, som vi kaller det. Gikk både med og uten band, syns hun var flink på begge delene. Trena litt lydighet samtidig, gå fot og innkalling.. littegrann ulydig enda på å gå fot, har en tendens til å havne mer og mer fremfor meg, men hun kommer på plass når jeg ber om det. I band syns jeg hun gikk veldig bra, hun dro ikke i bandet i det hele tatt nesten. Gikk også gjennom sentrum på tur hjem for å se hvordan hun reagerte på livet der, det gikk bare kjempefint =) 
Ellers bada hun oppe i vannet vi gikk rundt, og hun fikk løpe en del etter pinne.
Skal smått begynne å trene henne opp til å være alene inne, tenkte jeg skulle starte helt rolig bare, skal få være inne mens jeg er utafor og klipper gress. 
Kommer bilder fra hennes første tur i Storelva etterhvert

3 kommentarer:

  1. Hehe, frisbee kan hun nok springe etter nesten i det uendelige ja. :P

    Høres ut som alt går veldig bra, det er kjekt å lese. :)

    SvarSlett
  2. Masse lykke til med Zofia. Det er en veldig flott hund! :)

    SvarSlett
  3. Går bare bedre og bedre :)
    Takk, hun er en flott hund ja :)

    SvarSlett